De beleving van de consumenten verbeteren

Online Jurken Winkel

Een ding is de afgelopen jaren wel duidelijk geworden, de winkels kunnen niet concurreren met de webshops.

online jurken winkelDe webshops kunnen veel lagere prijzen hanteren, dan de winkels dat kunnen. Dit maakt het voor de winkels heel moeilijk, om te kunnen concurreren met de webshops. Dezelfde jurken van dezelfde merk, kosten in de winkel meestal 3 keer meer dan ze online kosten. Deze vergelijking is nog gebaseerd op de kleine verschillen, want vaak zijn de prijsverschillen veel groter. Zo zie je vaak een jurk dat in de winkel 100 euro kost, in de webshop maar 20 euro kost.

De prijsverschillen komen doordat de webshops veel lagere kosten hebben, zo hoeven ze geen absurd hoge huur te betalen voor een winkelpand in het centrum en de kosten dat daarbij komen. Ook hebben ze niet veel personeel rondlopen. De kleine webshops zijn meestal eenmanszaken met 1 of 2 personeel en de grote hebben maximaal stuk of 10 mensen in dienst. Door de lage kosten maken ze makkelijker winst en kunnen ze hun producten dus goedkoper verkopen.

De winkels kunnen en moeten niet proberen te concurreren op de prijs. Ze moeten zich richten op de beleving, want de mensen dat naar de winkels komen willen meer. Als ze goedkoop en snel wouden, konden ze gewoon online jurken kopen. Ze komen dus naar de winkels voor de beleving en verwachten dan ook veel meer van de winkels tegenwoordig. De winkels dat willen overleven, moeten zich dan ook gaan richten op de beleving en service in hun winkels.

Leave a Reply